Kantgrad

 

Maailm pärast katastroofi, sõjajärgne Königsberg, mis nüüd on nimetatud Kaliningradiks. Häda võidetuile, aga kui õnnelikud on võitjad? Elu 1945.aastal äsja liidetud territooriumil – selline nagu ta on, dokumentaalsete materjalide kaudu. 

Oma kodudest välja aetud sakslased ja linna üle võtma tulnud venelased. Kahe vaenlase vahel puhkev armastuslugu – nõukogude ohvitseri romaan sakslannaga, kelle mees päästab väljasaatmisest. 

Kaks maailma – kaotajad ja võitjad, põliselanikud ja sissetulnud, sõjaväelased ja tsiviilisikud, mehed ja naised, lapsed ja vanurid – hakkavad üles ehitama uut elu ning jätavad hüvasti vanaga. 

Marius Ivaškevičius, dramaturg ja lavastaja: „Minu arvates räägib lavastus sellest, et sõda ei lõpe kapitulatsiooniaktile allakirjutamisega, rahulepinguga. See haav elab tunduvalt kauem kui sõda ise. Inimlikkuse võitlus ebainimlikkuse vastu, mis toimub hiljem. Ühed tahtsid nõrgestada vaenlasi näljaga, kelleski aga tekkis soov neid  päästa, ja see jätkus kuni sakslaste väljasaatmiseni. Mõista, et see on katastroof, on väga tähtis täna, kui me seisame sõja lävel.”

Pikkus 1:30h



Meeskond

Dokumentaallavastus

Lavastaja: Anastassia Patlai

Dramaturg: Nana Greenstein

Intervjuud: Mihhail Koltšin

Kunstnik: Leša Lobanov

Näitlejad: Olga Lapšina, Maria Surova, Nikolai Mulakov, Aleksander Topuria

Lavastuse loomist toetas Henri Bölli Fond.

Teatrist:

Moskva sõltumatu teatri  TEATR.DOC lõid erinevate põlvkondade näitekirjanikud aastal 2002. See on mitteriiklik, mittekommertslik, sõltumatu, kollektiivne projekt. Teatri töös osalevad paljud vabatahtlikud. 

Teatrile loodud dokumentaalnäidendeid on avaldanud ajakirjades „Novõi Mir” („Esimene mees”), „Oktjabr”, („Kaunitarid”), „Družba Narodov” („Surnud päikese kuu”), „Iskusstvo Kino” („Moldaavlaste sõda pappkasti pärast”), „Otetšestvennõie zapiski” („Kodutud”, „Sissevajumine”) jt.

Valdav osa TEATR.DOC lavastusi esindab dokumentaalteatrit. Põhinedes autentsetel tekstidel, intervjuudel ja reaalsete inimeste elulugudel, on see eriline teatrivorm, mis asub kunsti ja range sotsiaalse analüüsi piiril. Selle teatri lavastused sünnivad loominguliste meeskondade kohtumiste kaudu reaalsete inimestega, mille käigus puudutatakse ümbritseva reaalsuse kõige aktuaalsemaid teemasid. Teksti loomisel kasutatakse reaalsete inimeste meenutusi, verbatim-tehnikat, improvisatsiooni, teatraalseid mänge ja treeningut. 

Selle teatri lavastuste kohta on kirjutatud palju artikleid, neile on omistatud mitmeid auhindu. Teater on osalenud mainekatel teatrifestivalidel Poolas, Prantsusmaal, Saksamaal, Ungaris, Balti riikides ning Venemaa suuremates linnades. Ajakiri Creative nimetas aastal 2003 selle trupi „kõige kreatiivsemaks teatriks”, aastal 2005 pälvis teater preemia filmifestivalil Stalker.

Kodulehekülg: https://www.teatrdoc.ru/

Tähelepanu! Teatri Doc lavastused on põhjustanud oma kodumaal teatri tagakiusamist ja teatrisaalide sulgemist.

Festivali etendusele pääsemiseks peab lisaks teatripiletile olema ette
näidata ka covid tervisetõend ehk üks kolmest: 

a) vaktsiinipass (viimasest doosist peab olema möödas tootja poolt märgitud aeg) 

b) läbipõdemise tõend (kuni 6 kuud peale läbipõdemist) 

c) negatiivne test (PCR 72h, antigeen 48h)


Loe täpsemalt siit.

Kohapeal festival teste ei tee ja raha ei tagasta, kui selgub, et pole kehtivat tõendit.

Pileteid müüakse kohapeal ainult sularahas!

 
Tulevasi üritusi pole